Azja

Linia kolei dużych prędkości Seul-Pusan (Korea)

Linia kolejowa „Korea Train eXpress” (KTX) zapewnia połączenie stolicy Korei Południowej, Seulu, z miastem Pusan położonym na południowo-wschodnim wybrzeżu półwyspu. Realizacja tej inwestycji powierzona została konsorcjum, w skład którego weszły francuskie biura projektowe dysponujące dużym doświadczeniem w projektowaniu i budowie linii kolei dużych prędkości oraz koreańskie firmy sektora kolejowego.

Lire


Linia kolei dużych prędkości Taipei-Kaohsiung (Tajwan)

Tajwańska linia kolei dużych prędkości połączy dwa największe miasta tego kraju, Taipei na północy z Kaohsiung na południu, i ciągnąć się będzie na odcinku 345 km wzdłuż zachodniego wybrzeża wyspy zamieszkałego przez trzy czwarte ludności Tajwanu.

Lire


Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)

Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje drugi już etap rozbudowy swojej sieci. W ramach tego drugiego etapu zostanie wybudowanych 7 nowych linii i 57 stacji.

Lire


Metro w Delhi, linia 3 (Indie)

Delhi, stolica Indii i trzecie co do wielkości miasto tego państwa, liczy 13 milionów mieszkańców. Do niedawna miejska komunikacja zbiorowa zapewniana była prawie wyłącznie przez autobusy, aż do roku 1995, kiedy to miasto podjęło decyzję o wybudowaniu sieci metra, której linie mają docelowo osiągnąć długość 198,5 km.

Lire


Metro w Hanoi (Wietnam)

Linia testowa jest pierwszą linią metra wybudowaną w Wietnamie. Docelowo, tj. do roku 2030, po jej skomunikowaniu z pięcioma kolejnymi liniami metra, linia ta stanowić będzie główny trzon sieci komunikacyjnej Hanoi.

Lire


Metro w Kaohsiung (Tajwan)

Kaoshiung, drugie co do wielkości miasto Tajwanu, położone na południu wyspy, dysponuje siecią 64 linii autobusowych, nie posiada natomiast jeszcze infrastruktury kolei miejskiej.

Lire


Metro w Manili MRT3 (Filipiny)

Aglomeracja Manili, stolicy i największego portu Filipin, liczy 13,4 milionów mieszkańców. Budowa sieci metra rozpoczęła się w latach 80. ubiegłego stulecia.

Lire


Metro w Shenzen (Chiny)

Położona u wrót Hong-Kongu aglomeracja Shenzen, której liczba mieszkańców na przestrzeni ostatnich 20 lat wzrosła z kilu tysięcy do siedmiu milionów, buduje sieć ośmiu linii metra o docelowej długości 240 km. Dwie pierwsze linie zostały oddane do użytku w roku 2004.

Lire


Tunele Hai Van Pass (Wietnam)

Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) poprowadzona jest przez przełęcz Hai Van dzięki ośmiu tunelom. Niektóre z tych wybudowanych w roku 1935 tuneli wymagały natychmiastowego remontu, przy czym roboty budowlane musiały być prowadzone bez wyłączania linii kolejowej z ruchu.

Lire