Pierre Mongin nowym prezesem SYSTRY

Na posiedzeniu w dniu 9 grudnia 2010r. Zarząd SYSTRY powierzył funkcję prezesa SYSTRY Panu Pierre Mongin, Prezesowi Generalnemu RATP. Funkcję Wiceprezesa Zarząd powierzył Panu Guillaume Pépy, Prezesowi SNCF.

14/12/2010

Pan Pierre Mongin podziękował ustępującemu Prezesowi, Panu Michelowi Cornil, za jego wkład w rozwój przedsiębiorstwa: „W ciągu tych dziesięciu lat swojego przewodnictwa SYSTRZE Michel Cornil potrafił mobilizować dynamizm i angażować go na rzecz rozwoju SYSTRY. Dzięki uznanym kompetencjom swoich inżynierów i wszystkich współpracowników, dzięki wsparciu swych akcjonariuszy, a także dzięki wprowadzeniu nowego ładu korporacyjnego i planowanemu włączeniu w jej struktury spółki Inexia, filii SNCF, oraz spółki Xélis, filii RATP, SYSTRA zyskuje obecnie jeszcze silniejsze atuty, które pozwolą jej ubiegać się o pozycję światowego lidera inżynierii transportu publicznego”.

Przypomnijmy, że SYSTRA, jako biuro projektowe wyspecjalizowane w realizacji projektów komunikacji miejskiej i kolejowej, świadczy swoje usługi w ponad 150 krajach i 350 miastach i zatrudnia obecnie ponad 2500 pracowników. W roku 2009 jej obroty osiągnęły kwotę 252,6 milionów euro. SYSTRA świadczy swoje usługi głównie w następujących krajach i regionach:

• Poza granicami Francji: w Algierii, Arabii Saudyjskiej, Bułgarii, Kanadzie, Chile, Chinach, Korei, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Egipcie, Hiszpanii, U.S.A., Hong Kongu, Indiach, Iranie, Włoszech, na Łotwie, w Maroku, na Filipinach, w Polsce, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Wietnamie i innych krajach

• We Francji: w Zagłębiu górniczym Pas-de Calais, w Besançon, Bordeaux, Bourg - Bellegarde, Brest, w regionie Ile-de-France, w Hawrze, Lens, Lille, Lyonie, Marsylii, Metz, Reims, St-Gervais – Vallorcine, Tuluzie, Tours, w projekcie budowy tunelu Fréjus.

W ramach porozumienia podpisanego w październiku tego roku między dwoma głównymi udziałowcami, RATP i SNCF, postanowiono m.in. o utrzymaniu parytetu udziałów obu przedsiębiorstw w kapitale SYSTRY. Ponadto postanowiono zmienić zasady funkcjonowania ładu korporacyjnego poprzez utworzenie Rady Nadzorczej oraz Zarządu (nowa struktura obowiązywać będzie od stycznia 2011) oraz ustalono, iż stanowisko prezesa obejmowane będzie na przemian przez przedstawicieli SNCF i RATP.

Drukuj Wyślij link Do góry