Sieć Szybkiej Kolei na obszarze Wielkiego Tunisu : Misja Generalnego Projektanta – Inwestora Zastępczego dla SYSTRY.

Projekt Sieci Szybkiej Kolei wpisuje się w globalny projekt modernizacji i rozwoju systemu transportu publicznego rejonu Wielkiego Tunisu, który jest odpowiedzią na istniejący i planowany duży popyt oraz chęć ograniczenia zwiększającego się ruchu przewozów transportu prywatnego.

15/09/2010

Kontrakt podpisany 26 Sierpnia 2010 ze Spółką Sieci Kolei Dużych Prędkości Tunezji wiąże firmę SYSTRA z tunezyjską grupą STUDI na okres 43 miesięcy dla realizacji pierwszej części projektu. Składają się na nią dwie linie o łącznej długości 17,9 km, mające wspólny odcinek na trasie Tunis Miasto (dworzec na Place de Barcelone) do Saida Manoubia. Linia D zawiera 9 stacji od Tunisu Miasto do Gobaâ (11,5 km), a linia E - 7 stacji między Tunisem Miasto i Bougatfa/Sidi Hassine (6,4 km). Projekt obejmuje także lokomotywownię w Sidi Fathallah, tory postojowe na stacjach końcowych Gobaâ i Bougatfa, budowę dwutorowego tunelu kolejowego - tunel Saida Manoubia - o długości 310 m, a także 14 obiektów inżynieryjnych. Pierwszy odcinek ma być oddany do ruchu w grudniu 2015 roku. Nad projektem pracuje 12 ekspertów SYSTRA, przy wsparciu oddziału SYSTRA w Tunezji.

Sieć Szybkiej Kolei ma liczyć docelowo 5 linii na wydzielonych torowiskach, o długości 85 km. Siatkę połączeń uzupełnia 7 linii „lekkiego metra” (w tym 2 nowe), w centrum miasta trzy przystanki wspólne dla kilku środków transportu i jedna sieć połączeń autobusowych obejmująca wydzielone pasy ruchu. Ma być udostępniona do ruchu do 2021 roku.

Drukuj Wyślij link Do góry