Tunele i budowle podziemne

Projektowanie obiektów o dużym stopniu złożoności

  • projektowanie kompletnych systemów komunikacyjnych
  • projektowanie kompleksowych rozwiązań komunikacji multimodalnej
  • optymalizacja przekrojów poprzecznych tuneli

Projektowanie budowli podziemnych w trudnych warunkach miejskich

  • obszary gęstej zabudowy miejskiej o dużym natężeniu ruchu
  • dzielnice zabudowy historycznej i obszary wykopalisk archeologicznych
  • wykonywanie budowli w pobliżu lub pod eksploatowanymi liniami kolejowymi

Techniki budowy

SYSTRA posiada duże doświadczenie w posługiwaniu się wieloma technikami wykonywania budowli podziemnych, które dobierane są odpowiednio do warunków i wymagań lokalnych na placu budowy. Do technik tych należą m.in.:

  • budowa tuneli w przekopie otwartym i w przekopie przykrytym,
  • konwencjonalne techniki budowy tuneli dla potrzeb linii i dworców podziemnych,
  • budowa tuneli z użyciem kombajnów (typu otwartego, wykorzystującego napór ziemi, ciśnienie płuczki lub sprężonego powietrza)
  • techniki specjalne: budowa tunelu podwodnego zanurzonego, przekrycie przeciwdeszczowe, wykonywanie podbudowy istniejącego fundamentu, uzdatnianie i stabilizacja gruntu.

Wykonywanie prac na istniejących obiektach podziemnych

  • Program utrzymania dla tuneli i budowli podziemnych
  • Naprawa i przebudowa obiektów podziemnych będących w eksploatacji

Wykonywanie analiz geotechnicznych

Wykonywanie obliczeń dla tuneli
Oszacowywanie stopnia osiadania budowli w związku z budową tunelu (z wykorzystaniem programu komputerowego Plaxis)

  • Obliczanie stopnia nachylenia
    Obliczanie poziomu stabilności skarp nasypów kolejowych w ramach projektu budowy linii kolei dużych prędkości relacji Pekin-Szanghaj

Obliczanie geologicznego profilu wzdłużnego
Badanie gruntów (w tym nadzór nad wykonywaniem odwiertów i nad przeprowadzaniem prób) i uzdatnianie podłoża gruntowego (zagęszczanie, odwodnienie, wykonywanie rdzeni wzmacniających)

Drukuj Wyślij link Do góry