Komunikacja tramwajowa w Rydze (Łotwa)

Komunikacja tramwajowa w Rydze (Łotwa)

Aglomeracja Rygi jest w naturalny sposób podzielona na dwie części rzeką Dźwiną, co przy niewystarczającej liczbie przepraw uniemożliwia równomierny rozwój miasta na obu brzegach. W związku z intensywnym rozwojem motoryzacji władze miasta uruchomiły program modernizacji miejskiej sieci tramwajowej połączony z ogólną restrukturyzacją całej sieci transportu miejskiego.

W ramach tego programu SYSTRA uzyskała zlecenia na opracowanie trójetapowego studium wykonalności. Pierwszy etap tego studium, polegający na przeprowadzeniu ogólnej oceny stanu komunikacji miejskiej w Rydze, pozwolił sformułować następujące wnioski:

  • brak hierarchicznego uszeregowania poszczególnych sieci komunikacyjnych, co pociąga za sobą ogólną niewydolność układu komunikacyjnego,
  • brak zintegrowanego systemu taryfikacji, zbyt promienisty układ sieci komunikacyjnych,
  • brak węzłów przesiadkowych z prawdziwego zdarzenia

Drugi etap studium polegał na określeniu wielkości układu komunikacji zbiorowej oraz parametrów technicznych i funkcjonalnych linii sklasyfikowanych jako priorytetowe: linia nr 6 przeznaczona do modernizacji oraz nowa linia łącząca mikrorejon Purvciems/Plavnieki z centrum miasta. SYSTRA opracowała również wycenę kosztów oraz symulację obciążenia ruchem.

Trzeci etap dotyczył kwestii organizacyjnych oraz finansowych. Scenariusz budowy nowej linii zdecydowanie różni się od planu modernizacji linii już istniejącej. Projekt ten zakłada zastosowanie rozwiązań najlepszych dla tego przypadku. Przewiduje m.in. współpracę sektora publicznego z firmami prywatnymi. Scenariusz ten umożliwia przetestowanie nowoczesnych pojazdów szynowych w centrum miasta oraz zapewnia uzyskanie większego zagęszczenia miejskiej sieci komunikacyjnej.

Początek strony

Czytaj również

Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Modernizacja linii kolejowej nr 143
Modernizacja linii kolejowej nr 143
W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470