Komunikacja tramwajowa w Wilnie (Litwa)

Komunikacja tramwajowa w Wilnie (Litwa)

Problemem komunikacyjnym stolicy Litwy jest stosunkowo duże oddalenie od centrum miasta wielkich osiedli mieszkaniowych z lat 50-80 ubiegłego wieku. Przecinająca miasto rzeka Wilia z niedostateczną liczbą przepraw mostowych uwydatnia jeszcze bardziej to oddzielenie stref mieszkalnych od dzielnic biurowych. Nasilony ruch pojazdów kursujących między dwoma brzegami powoduje częste zatory. Aby temu zaradzić, władze miasta postanowiły podjąć działania zmierzające do uzdrowienia i zwiększenia przepustowości sieci komunikacji zbiorowej.

W roku 2001 SYSTRA otrzymała zlecenie na opracowanie studium wykonalności budowy sieci komunikacji zbiorowej, we współpracy ze służbami miejskimi Wilna. Opracowany został długofalowy schemat linii komunikacji miejskiej prowadzonych wydzielonymi pasam ruchu, a jednocześnie wybrano tramwaj, jako rozwiązanie najlepiej nadające się dla obsługi komunikacyjnej aglomeracji. SYSTRA opracowała następnie projekty techniczne linii priorytetowej, sporządziła kosztorys takiej inwestycji, przeprowadziła analizy spodziewanego natężenia ruchu i określiła propozycję optymalnego sposobu realizacji inwestycji (jakie podmioty i jakie źródła finansowania).

Wileńska sieć tramwajowa składać się będzie z trzech linii, które zostaną skomunikowane ze sobą w obrębie dzielnicy Giedymina i włączone do już istniejącej miejskiej sieci komunikacji zbiorowej (trolejbusy, autobusy miejskie i mikrobusy).

Początek strony

Czytaj również

LK 12 Skierniewice- Łuków
LK 12 Skierniewice- Łuków
PKP Polskie Linie Kolejowe powierzyło SYSTRA SA Oddział w Polsce opracowanie (...)
Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470