Linia kolei dużych prędkości Taipei-Kaohsiung (Tajwan)

Linia kolei dużych prędkości Taipei-Kaohsiung (Tajwan)

Tajwańska linia kolei dużych prędkości połączy dwa największe miasta tego kraju, Taipei na północy z Kaohsiung na południu, i ciągnąć się będzie na odcinku 345 km wzdłuż zachodniego wybrzeża wyspy zamieszkałego przez trzy czwarte ludności Tajwanu.

Budowa tej linii to największa dotychczas inwestycja w infrastrukturę transportu publicznego na wyspie. Projekt realizowany jest w ramach kontraktu typu „Build Operate Transfer”, który umożliwia transfer technologii i know-how.

Projektowana infrastruktura obejmuje wybudowanie wielu obiektów inżynieryjnych: 62 km tuneli, 252 km wiaduktów i mostów oraz 31 km robót makroniwelacyjnych.

Jest to linia dwutorowa o standardowym międzytorzu. W pierwszym etapie przewidziano wybudowanie sześciu stacji pośrednich, a w późniejszym czasie trzech kolejnych.

Na odcinkach szlakowych nawierzchnia torowa wykonana jest na płycie nośnej typu japońskiego, a na odcinkach stacyjnych na płycie typu Rheda. Zastosowano japoński tabor Shinkansen serii 700. Zdolność przewozowa linii wynosi 300 000 pasażerów dziennie przy maksymalnej prędkości użytkowej 300 km/h.

W latach 1990 – 1999 SYSTRA opracowywała na rzecz Inwestora koncepcje, projekty rozwiązań wiaduktów oraz zapewniała kontrolę szczegółowych specyfikacji obiektów.

Od roku 1999 SYSTRA współpracuje ze spółką THSRC eksploatującą linię, zapewniając fachowe doradztwo techniczne w zakresie prac projektowych, wykonania robót i prowadzenia eksploatacji linii. SYSTRA zapewnia też weryfikację projektów wykonawczych opracowywanych przez przedsiębiorstwa budowlane i nadzoruje wykonanie robót budowlanych.

Początek strony

Czytaj również

Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Modernizacja linii kolejowej nr 143
Modernizacja linii kolejowej nr 143
W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470