Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)

Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)

Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje drugi już etap rozbudowy swojej sieci. W ramach tego drugiego etapu zostanie wybudowanych 7 nowych linii i 57 stacji.

Pierwsza linia metra oddana do użytku w Taipei w roku 1996, tzw. „Mucha Line”, wyposażona w tabor typu VAL (Véhicule Automatique Léger, czyli „lekkie metro” automatyczne), ulegnie przedłużeniu o odcinek „Neihu Line”.

Nowa linia „Neihu Line” będzie liczyła 12 stacji 15 km długości, w tym 11 km prowadzonych wiaduktami. W celu optymalnego dostosowania linii do gęstej zabudowy miejskiej tajwański Department of Rapid Transit Systems de Taiwan zdecydował się na zastosowanie wiaduktów w kształcie litery U, rozwiązania inżynieryjnego opracowanego przez SYSTRĘ. W celu skrócenia czasu budowy wiaduktu wszystkie elementy tej konstrukcji, zarówno standardowe przęsła w kształcie litery „U”, jak i filary estakady, wykonane są w technologii prefabrykatów.

Na początku lat 90. ubiegłego wieku SYSTRA zapewniała już koordynację wykonania urządzeń energetycznych i mechanicznych oraz budowy obiektów inżynieryjnych, a także szkolenie personelu odpowiedzialnego za eksploatację i utrzymanie urządzeń linii „Mucha Line”.

W ramach budowy nowej „Neihu Line” SYSTRA pełni funkcję „Special Design Consultant” zapewniając doradztwo lokalnym biurom projektowym, głównie w zakresie opracowania projektów całości systemów, projektu wiaduktu, układów torowych i remizy taboru metra.

Początek strony

Czytaj również

LK 12 Skierniewice- Łuków
LK 12 Skierniewice- Łuków
PKP Polskie Linie Kolejowe powierzyło SYSTRA SA Oddział w Polsce opracowanie (...)
Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Modernizacja linii kolejowej nr 143
Modernizacja linii kolejowej nr 143
W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470