Metro automatyczne w Turynie (Włochy)

Metro automatyczne w Turynie (Włochy)

W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin i rozwiązania uciążliwego problemu korków w mieście, w roku 1991 władze Turynu podjęły decyzję o budowie linii metra automatycznego typu VAL (Véhicule Automatique Léger). Projekt ten został reaktywowany w związku z wyborem stolicy Piemontu na organizatora Zimowych Igrzysk Olimpijskich w roku 2006.

Podziemna linia metra poprowadzona jest niemal prostolinijnie ze wschodu na zachód, zgodnie z przebiegiem głównych arterii komunikacyjnych miasta.

Jest to pierwsza we Włoszech realizacja metra całkowicie automatycznego, bez maszynisty i pomocnika. Budowę rozpoczęto w grudniu 2000 roku, a pierwszy odcinek, Collegno-Porta Susa, oddano do użytku 4 lutego 2006.

Kolejny podziemny odcinek metra (Porta Susa-Porta Nuova) o długości 2 km został oddany do eksploatacji w październiku 2007r.

Odcinek trzeci, również podziemny (Porta Nuova-Lingotto), o długości 3,9 km, zostanie udostępniony w roku 2010.

SYSTRA uczestniczy w projekcie budowy wszystkich tych trzech odcinków: w ramach konsorcjum, którego jest pełnomocnikiem i kierownikiem technicznym, realizuje od roku 1999 pełną misję Generalnego Projektanta w zakresie obiektów inżynieryjnych i urządzeń niezwiązanych z systemem komunikacyjnym (prace projektowe i wykonanie robót). W lutym 2003 SYSTRA uzyskała zlecenie na opracowanie wstępnych projektów budowy kolejnych odcinków stanowiących przedłużenie tej linii.

Początek strony
SYSTRA S.A. Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470