Metro automatyczne w Turynie (Włochy)

Metro automatyczne w Turynie (Włochy)

W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin i rozwiązania uciążliwego problemu korków w mieście, w roku 1991 władze Turynu podjęły decyzję o budowie linii metra automatycznego typu VAL (Véhicule Automatique Léger). Projekt ten został reaktywowany w związku z wyborem stolicy Piemontu na organizatora Zimowych Igrzysk Olimpijskich w roku 2006.

Podziemna linia metra poprowadzona jest niemal prostolinijnie ze wschodu na zachód, zgodnie z przebiegiem głównych arterii komunikacyjnych miasta.

Jest to pierwsza we Włoszech realizacja metra całkowicie automatycznego, bez maszynisty i pomocnika. Budowę rozpoczęto w grudniu 2000 roku, a pierwszy odcinek, Collegno-Porta Susa, oddano do użytku 4 lutego 2006.

Kolejny podziemny odcinek metra (Porta Susa-Porta Nuova) o długości 2 km został oddany do eksploatacji w październiku 2007r.

Odcinek trzeci, również podziemny (Porta Nuova-Lingotto), o długości 3,9 km, zostanie udostępniony w roku 2010.

SYSTRA uczestniczy w projekcie budowy wszystkich tych trzech odcinków: w ramach konsorcjum, którego jest pełnomocnikiem i kierownikiem technicznym, realizuje od roku 1999 pełną misję Generalnego Projektanta w zakresie obiektów inżynieryjnych i urządzeń niezwiązanych z systemem komunikacyjnym (prace projektowe i wykonanie robót). W lutym 2003 SYSTRA uzyskała zlecenie na opracowanie wstępnych projektów budowy kolejnych odcinków stanowiących przedłużenie tej linii.

Początek strony

Czytaj również

LK 12 Skierniewice- Łuków
LK 12 Skierniewice- Łuków
PKP Polskie Linie Kolejowe powierzyło SYSTRA SA Oddział w Polsce opracowanie (...)
Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Modernizacja linii kolejowej nr 143
Modernizacja linii kolejowej nr 143
W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470