Metro w Delhi, linia 3 (Indie)

Metro w Delhi, linia 3 (Indie)

Delhi, stolica Indii i trzecie co do wielkości miasto tego państwa, liczy 13 milionów mieszkańców. Do niedawna miejska komunikacja zbiorowa zapewniana była prawie wyłącznie przez autobusy, aż do roku 1995, kiedy to miasto podjęło decyzję o wybudowaniu sieci metra, której linie mają docelowo osiągnąć długość 198,5 km.

Budowa pierwszej fazy metra (trzy linie) została zapoczątkowana w roku 1998:

  • Linia 1: 22,06 km, 18 stacji (linia nadziemna z odcinkiem naziemnym)
  • Linia 2: 11 km, 10 stacji (linia podziemna)
  • Linia 3: 22,8 km, 22 stacje (linia nadziemna z odcinkiem podziemnym o długości 1,1 km). W ramach drugiej fazy budowy linia zostanie przedłużona do 31 km, a łączna liczba stacji wyniesie 30.

Grupa SYSTRA uczestniczy w trzech projektach.

W ramach projektu linii 1 SYSTRA wygrała trzy przetargi na opracowanie projektu wstępnego szczegółowego w zakresie: opracowania koncepcji nawierzchni torowej bez podsypki oraz koncepcji ułożenia torów; opracowania koncepcji sieci trakcyjnej, koncepcji elektryfikacji, zasilania oraz systemu SCADA; opracowanie szczegółowego projektu wstępnego zajezdni i warsztatów naprawczych taboru Shastri Park.

SYSTRA opracowała również szczegółowy projekt wstępny zajezdni i warsztatów naprawczych taboru Khyber Pass dla linii 2 oraz przeprowadziła prace studialne dotyczące parametrów i metoda testowania i projektowania nawierzchni torowej bez podsypki dla części podziemnej.

W ramach projektu linii 3, SYSTRA opracowała studium wstępne, materiały przetargowe dla kontraktów na wykonanie robót, projekty wstępne oraz rysunki budowlane. SYSTRA opracowała również koncepcję architektoniczną obiektów inżynieryjnych dla odcinków nadziemnych metra oraz odpowiednio koncepcję technik ich wykonania, koncepcję wyposażenia stacji, trakcji elektrycznej i układów torowych.

Przez cały okres trwania budowy SYSTRA zapewnia wsparcie techniczne spółce Delhi Metro Rail Corporation w zakresie nadzorowania prac projektowych.

Krótka charakterystyka projektu

Przy budowie nadziemnego odcinka linii metra wykorzystano opracowaną przez SYSTRA technologię estakady w kształcie litery „U”. Technologia ta pozwala przede wszystkim zmniejszyć koszty budowy oraz skrócić terminy wykonania.

Koncepcja architektoniczna stacji jest połączeniem tradycyjnej architektury hinduskiej z elementami architektury nowoczesnej.

Cała sieć metra wykonana jest z zastosowaniem nawierzchni torowych bez podsypki.

Początek strony

Czytaj również

Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Modernizacja linii kolejowej nr 143
Modernizacja linii kolejowej nr 143
W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470