Metro w Meksyku, linia B (Meksyk)

Metro w Meksyku, linia B (Meksyk)

Meksyk, jedna z największych aglomeracji na świecie (21,1 miliona mieszkańców), buduje swoją sieć metra już od roku 1967. Dziś z tego środka komunikacji korzysta 4,5 milionów pasażerów dziennie.

SYSTRA od samego początku uczestniczyła w tym przedsięwzięciu, które opierało się na intensywnym transferze technologii z Francji. Dzisiejsza sieć meksykańskiego metra to 11 linii o łącznej długości 201,7 km oraz 175 stacji. Pierwsze dziewięć linii metra obsługiwało jedynie obszar dystryktu federalnego. Poza ten obszar kursowały jedynie linie A i B.

Ostatnia z wybudowanych linii metra, ukończona w roku 2000 linia B, łączy centrum aglomeracji z północno-wschodnimi przedmieściami. Linia ta liczy 23,7 km i 21 stacji. Wyposażona jest w system automatycznego kierowania typu SACEM. Tabor kursujący po tej linii metra, z wagonami na ogumionych kołach, produkowany był najpierw we Francji, a obecnie wykonywany jest w Meksyku.

Przy projektowaniu i budowie obiektów inżynieryjnych należało uwzględnić szczególny charakter kontekstu geologicznego Meksyku, który zlokalizowany jest w strefie o wzmożonej aktywności sejsmicznej. Linia liczy 5,9 km tuneli, 4,4 km wiaduktów i 13 km nawierzchni w poziomie terenu.

SYSTRA zapewniała doradztwo techniczne w zakresie opracowania projektu „rdzenia systemu”, specyfikacji technicznych i kontroli urządzeń już na etapie ich produkcji oraz nadzór nad ich odbiorem i uruchomieniem. SYSTRA uczestniczyła też przy opracowywaniu niektórych projektów obiektów inżynieryjnych.

Początek strony

Czytaj również

Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Modernizacja linii kolejowej nr 143
Modernizacja linii kolejowej nr 143
W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470