Modernizacja linii kolejowej nr 143

Modernizacja linii kolejowej nr 143

W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla projektu modernizacji linii kolejowej nr 143 na odcinku Oleśnica – Wrocław Mikołajów.

SYSTRA wraz z partnerem konsorcjum BPK Mosty w ramach umowy dostarczy Zamawiającemu kompleksowy wielobranżowy projekt modernizacji linii na odcinku 45km, uzyska niezbędne pozwolenia na budowę oraz zapewni nadzór autorski nad inwestycją.

Celem inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu dzięki podwyższeniu prędkości pociągów do 120km/h oraz zwiększenie komfortu podróżnych przez przebudowę infrastruktury pasażerskiej, m.in. budowę nowego przystanku w Mirkowie oraz przebudowę istniejących peronów. Trasa Wrocław – Oleśnica jest istotnym odcinkiem dla kolei w aglomeracji wrocławskiej, który dzięki modernizacji zwiększy przepustowość i poziom bezpieczeństwa linii nr 143.

To już kolejna kluczowa inwestycja kolejowa, przy której możemy wykorzystać bogate doświadczenie naszego zespołu ponad 60 inżynierów. Część odcinka, nad którym będziemy pracować jest zlokalizowana na terenie Wrocławia, podobnie jak flagowy projekt SYSTRA modernizacja linii E59, czy projekt nowej linii tramwajowej na Popowice, więc ten projekt jest dla nas szczególnie ważny. Wrocław to miasto, w którym mieszkamy i pracujemy, więc cieszymy się, że możemy stale przyczyniać się do jego rozwoju” – stwierdziła Małgorzata Nowakowska-Cicio, manager oddziału SYSTRA w Polsce.

Planowane zakończenie fazy projektowej – II połowa 2019 roku.

Przewidywany czas trwania robót budowlanych – 36 miesięcy.

Początek strony

Czytaj również

Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Rozbudowa zajezdni tramwajowej „Golęcin”
Rozbudowa zajezdni tramwajowej „Golęcin”
Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej przebudowy zajezdni (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470