Nowa linia kolejowa Londyn – Tunel pod Kanałem la Manche (Wielka Brytania)

Nowa linia kolejowa Londyn – Tunel pod Kanałem la Manche (Wielka Brytania)

Od listopada 2007r., dzięki nowej linii kolei dużych prędkości łączącej londyński dworzec Saint-Pancras z tunelem pod Kanałem la Manche, czas podróży z Paryża do stolicy Wielkiej Brytanii uległ skróceniu do 2 godzin i 20 minut, a podróż z Londynu do Brukseli trwa już tylko 2 godziny.

Oprócz korzyści wynikających ze skrócenia czasu podróży między Wielką Brytanią a kontynentem, nowa linia pozwala odciążyć sieć kolei tradycyjnych, po której do tej pory kursowały pociągi Eurostar. Nowa linia może obsługiwać zarówno składy Eurostar, nowe połączenia kolei dużych prędkości na odcinku między Kent a Londynem, jak i pociągi towarowe.

Nowa linia kolejowa przecina Tamizę i wschodnie dzielnice aglomeracji londyńskiej pod ziemią. Dzielnica Saint-Pancras została gruntownie przebudowana. Inwestycja została zrealizowana w ramach współpracy sektora publicznego z sektorem prywatnym i udzielenia koncesji na eksploatację linii.

Spółka eksploatująca linię, London and Continental Railways, zleciła opracowanie koncepcji i projektów firmie Rail Link Engineering (RLE), konsorcjum czterech biur projektowych: BECHTEL, ARUP, HALCROW i SYSTRA.

SYSTRA zaangażowała do realizacji tego przedsięwzięcia 250 inżynierów i techników, którzy wykonywali prace projektowe w biurach RLE w Londynie, w przedsiębiorstwach wykonawców i w paryskiej siedzibie Firmy.

Zadania SYSTRA dotyczyły głównie:

  • Inżynierii projektowej i wykonawczej:
  • obiekty inżynieryjne
  • układy torowe i sieć trakcyjna
  • sygnalizacja
  • kontrola sterowania i zasilania energetycznego
  • opracowanie i wykonanie programu testów, odbiorów i oddania do użytku
  • przygotowanie utrzymania ruchu
  • opracowanie szczegółowych projektów wstępnych kolejowych dworca Saint-Pancras
Początek strony

Czytaj również

Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Modernizacja linii kolejowej nr 143
Modernizacja linii kolejowej nr 143
W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470