Przebudowa dworca kolejowego Łódź Fabryczna

Przebudowa dworca kolejowego Łódź Fabryczna

Przebudowa dworca kolejowego Łódź Fabryczna jest jednym z najważniejszych projektów realizowanych w ostatnich latach w mieście Łodzi. Będzie ona oznaczała stworzenie nowoczesnego węzła transportowego, integrującego transport międzynarodowy, krajowy i miejski.

W rejonie dworca znajdować się będą: stacja kolejowa (przeniesiona całkowicie pod ziemię), przystanki autobusów dalekobieżnych i miejskich, tramwajów oraz podziemne zaplecze parkingowo-usługowe. Kluczowe znaczenie dla rozwoju miasta będzie miało także projektowane przeprowadzenie przez nie linii kolei dużych prędkości zwanej „Y” (Warszawa – Łódź – Poznań, Warszawa – Łódź – Wrocław), które nada węzłowi Łódź Fabryczna charakter międzynarodowy. Przebudowa dworca jest częścią projektu Nowego Centrum Łodzi, które ma na celu ożywienie społeczne i gospodarcze zdegradowanego rejonu centrum miasta, poprawę jego atrakcyjności w oczach turystów i inwestorów, a także zwiększenie znaczenia Łodzi jako ośrodka kultury.

SYSTRA w latach 2009-2010 wykonała studium wykonalności wraz z programem funkcjonalno-użytkowym, koncepcję koordynacyjną zagospodarowania terenu Dworca Łódź Fabryczna, a także opracowała materiały do wniosku o dofinansowanie projektowanych przedsięwzięć z funduszy Unii Europejskiej. Rolą SYSTRA było także przygotowanie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji, przygotowanie wniosków o wydanie niezbędnych decyzji lokalizacyjnych oraz przygotowanie materiałów przetargowych, programu funkcjonalno-użytkowego dla realizacji w systemie „projekt i budowa”. SYSTRA uczestniczyła także w procedurach przetargowych oraz w procedurach związanych z uzyskaniem dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej.

Początek strony

Czytaj również

Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Modernizacja linii kolejowej nr 143
Modernizacja linii kolejowej nr 143
W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470