Sieć tramwajowa w Bordeaux (Francja)

Sieć tramwajowa w Bordeaux (Francja)

Sieć tramwajowa w Bordeaux składa się z 3 linii, wybudowanych od razu w pierwszym etapie realizacji tego projektu, przebiegających w całości w poziomie terenu, skomunikowanych ze sobą i z pozostałymi środkami komunikacji zbiorowej obsługującymi aglomerację.

Zgodnie z założeniami lokalnych władz jest to zatem prawdziwa multimodalna sieć komunikacyjna, najlepsze z możliwych (a właściwie jedyne) rozwiązanie pozwalające na ograniczenie ruchu kołowego w mieście, zwłaszcza w centrum aglomeracji, i na usprawnienie komunikacji między oddalonymi od centrum osiedlami mieszkaniowymi a strefami biznesu, administracji i obiektów użyteczności publicznej.

Na obszarze starego miasta i w wąskich ulicach gęstej zabudowy linie tramwajowe wyposażone są w system trakcji elektrycznej firmy Alstom rozprowadzany w nawierzchni torowej (APS, Alimentation par le sol). Torowisko z reguły prowadzone jest bezpiecznym korytarzem lub wydzielonym pasem ruchu, a w bezpośrednim sąsiedztwie budynków zastosowano rozwiązania antywibracyjne.

Na obszarze starego miasta i w wąskich ulicach gęstej zabudowy linie tramwajowe wyposażone są w system trakcji elektrycznej firmy Alstom rozprowadzany w nawierzchni torowej (APS, Alimentation par le sol). Torowisko z reguły prowadzone jest bezpiecznym korytarzem lub wydzielonym pasem ruchu, a w bezpośrednim sąsiedztwie budynków zastosowano rozwiązania antywibracyjne

Misja Generalnego Projektanta – Inwestora Zastępczego w ramach realizacji tej inwestycji zlecona została w roku 1997 konsorcjum, na którego czele stanęła SYSTRA. Kierowała głównie pracami zespołu ds. kierownictwa i koordynacji robót, zapewniała koordynację prac projektowych i prac nad opracowaniem systemów, automatów biletowych, sprawowała nadzór nad wykonaniem trakcji elektrycznej w nawierzchni torowej, nad rozruchem taboru i sygnalizacji kolejowej.

Od roku 2002, wciąż w ramach prac konsorcjum, SYSTRA wykonywała misję generalnego projektanta przy realizacji drugiego etapu budowy sieci. Aktualnie SYSTRA pełni funkcję generalnego projektanta przy realizacji trzeciego etapu inwestycji, w ramach którego powstaje rozbudowa 3 istniejących linii do łącznej długości sieci 58,8 km i 124 przystanków.

Początek strony

Czytaj również

Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Modernizacja linii kolejowej nr 143
Modernizacja linii kolejowej nr 143
W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470