Stacja Gliwice Łabędy

Stacja Gliwice Łabędy

SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji projektowej dla zadania pn. “Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, etap II: linia E 30 na odcinku Katowice – Chorzów Batory oraz Gliwice Łabędy” w zakresie stacji Gliwice Łabędy w ramach projektu pn. Prace przygotowawcze dla wybranych projektów.

Głównym celem projektu jest poprawa komfortu i bezpieczeństwa pasażerów oraz dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników- podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (na linii 137) oraz do 120 km/h (na linii 135). Pociągi towarowe na trasie Gliwice – Pyskowice i Gliwice – Kędzierzyn Koźle przyspieszą do 120 km/h.

Zakres projektu obejmuje m.in. modernizację stacji kolejowej Gliwice Łabędy, budowę przystanku kolejowego Gliwice Kopernik oraz modernizację linii kolejowej w ciągu pasażerskim E30.

Zadaniem SYSTRA jest opracowanie dokumentacji projektowej dla gliwickiej stacji Łabędy wraz z wymaganymi przez prawo pozwoleniami niezbędnymi do prowadzenia robót budowlanych. Dokumentacja projektowa obejmuje opracowanie wstępnego projektu koncepcyjnego, projektu budowlanego, projektu wykonawczego oraz dokumentacji przetargowej.

W realizację projektu zaangażowani będą pracownicy polskiego oddziału SYSTRA z wielu dyscyplin, m.in. torowcy, drogowcy, architekci oraz konstruktorzy.

Początek strony

Czytaj również

Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Modernizacja linii kolejowej nr 143
Modernizacja linii kolejowej nr 143
W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z (...)
Rozbudowa zajezdni tramwajowej „Golęcin”
Rozbudowa zajezdni tramwajowej „Golęcin”
Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej przebudowy zajezdni (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470