Tramwaj w Clermont-Ferrand (Francja)

Tramwaj w Clermont-Ferrand (Francja)

Miasto Clermont-Ferrand postanowiło zastosować na swojej pierwszej, liczącej 14 km długości linii tramwajowej tabor na ogumionych kołach, a konkretnie najnowsze, nigdy wcześniej nie stosowane rozwiązanie techniczne o nazwie Translohr

Tramwaj Translohr naprowadzany jest za pomocą jednej centralnie położonej szyny. Każda oś wyposażona jest w urządzenie naprowadzające składające się z dwu rolek w kształcie „V” zaciśniętych na szynie. Trakcja elektryczna wykonana jest jako sieć jezdna napowietrzna.

Od początku lat 90, SYSTRA wykonywała projekty dla inwestycji budowy sieci komunikacyjnej obsługującej aglomerację Clermont-Ferrand. W roku 2001 lokalna instytucja odpowiedzialna za komunikację zbiorową, Syndicat Mixte des Transports en Commun (SMTC), zleciła SYSTRZE wykonanie misji doradztwa inwestorskiego.

Misja ta obejmowała opracowanie i przeanalizowanie materiałów przetargowych na system komunikacyjny, opracowanie ogólnych założeń dla potrzeb wyłonienia generalnego projektanta, pomoc w sfinalizowaniu oraz zapewnienie nadzoru i kontroli nad realizacją przetargów, a także opracowanie dokumentacji uzgodnień administracyjnych (pozwolenia, uzgodnienia, subwencje itd.). SYSTRA pełniła również funkcję organizatora i koordynatora realizacji całej inwestycji, funkcję doradcy technicznego, zwłaszcza w zakresie opracowania procedur bezpieczeństwa.

Początek strony

Czytaj również

Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Tunele Hai Van Pass (Wietnam)
Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Modernizacja linii kolejowej nr 143
Modernizacja linii kolejowej nr 143
W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470