Tunele Hai Van Pass (Wietnam)

Tunele Hai Van Pass (Wietnam)

Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) poprowadzona jest przez przełęcz Hai Van dzięki ośmiu tunelom. Niektóre z tych wybudowanych w roku 1935 tuneli wymagały natychmiastowego remontu, przy czym roboty budowlane musiały być prowadzone bez wyłączania linii kolejowej z ruchu.

Finansowana przez Francję pomoc inżynieryjna obejmuje realizację usług w zakresie budownictwa lądowego oraz transfer technologii umożliwiający Wietnamczykom późniejsze samodzielne już wykonanie remontu kolejnych tuneli kolejowych.

Roboty wykonywane są dwuetapowo. Słaba jakość podłoża gruntowego wymagała przeprowadzenia dodatkowych ekspertyz geotechnicznych. W celu uniknięcia nadmiernych zakłóceń w ruchu pociągów roboty budowlane nie mogą być wykonywane dłużej niż 6 godzin dziennie.

Prace remontowe wykonywane są w czterech tunelach:

  • tunel nr 13: 322 m
  • tunel nr 9: 170 m
  • tunel nr 10: 124 m
  • tunel nr 7: 55 m

SYSTRA występuje jako niezależny konsultant działający na rzecz departamentu wietnamskich kolei państwowych odpowiedzialnego za kierownictwo inwestycji. W ramach podpisanego w roku 2000 kontraktu SYSTRA zapewnia doradztwo przy opracowywaniu projektów eksploatacyjnych i studiów wykonalności, przy opracowywaniu materiałów przetargowych oraz przy analizie ofert.

Na etapie realizacji robót SYSTRA zapewnia również nadzór nad ich wykonaniem

Początek strony

Czytaj również

LK 12 Skierniewice- Łuków
LK 12 Skierniewice- Łuków
PKP Polskie Linie Kolejowe powierzyło SYSTRA SA Oddział w Polsce opracowanie (...)
Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Modernizacja linii kolejowej nr 143
Modernizacja linii kolejowej nr 143
W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470