Tunele Hai Van Pass (Wietnam)

Tunele Hai Van Pass (Wietnam)

Główna linia kolejowa Wietnamu łącząca Hanoi z Miastem Ho Chi Minh (1 726 km) poprowadzona jest przez przełęcz Hai Van dzięki ośmiu tunelom. Niektóre z tych wybudowanych w roku 1935 tuneli wymagały natychmiastowego remontu, przy czym roboty budowlane musiały być prowadzone bez wyłączania linii kolejowej z ruchu.

Finansowana przez Francję pomoc inżynieryjna obejmuje realizację usług w zakresie budownictwa lądowego oraz transfer technologii umożliwiający Wietnamczykom późniejsze samodzielne już wykonanie remontu kolejnych tuneli kolejowych.

Roboty wykonywane są dwuetapowo. Słaba jakość podłoża gruntowego wymagała przeprowadzenia dodatkowych ekspertyz geotechnicznych. W celu uniknięcia nadmiernych zakłóceń w ruchu pociągów roboty budowlane nie mogą być wykonywane dłużej niż 6 godzin dziennie.

Prace remontowe wykonywane są w czterech tunelach:

  • tunel nr 13: 322 m
  • tunel nr 9: 170 m
  • tunel nr 10: 124 m
  • tunel nr 7: 55 m

SYSTRA występuje jako niezależny konsultant działający na rzecz departamentu wietnamskich kolei państwowych odpowiedzialnego za kierownictwo inwestycji. W ramach podpisanego w roku 2000 kontraktu SYSTRA zapewnia doradztwo przy opracowywaniu projektów eksploatacyjnych i studiów wykonalności, przy opracowywaniu materiałów przetargowych oraz przy analizie ofert.

Na etapie realizacji robót SYSTRA zapewnia również nadzór nad ich wykonaniem

Początek strony

Czytaj również

Stacja Gliwice Łabędy
Stacja Gliwice Łabędy
SYSTRA SA Oddział w Polsce jest w trakcie opracowania dokumentacji (...)
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Nadzór autorski na linii E59 Wrocław– Poznań, odc. granica województwa dolnośląskiego – Czempiń
Projekt Trasy „Krasińskiego”
Projekt Trasy „Krasińskiego”
W Warszawie na kolejne lata planowana jest realizacja kilku połączeń (...)
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Zachodnia - lotnisko im. Fryderyka Chopina
Głównym celem projektu było zapewnienie szybkiego i pewnego transportu między (...)
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
Modernizacja linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem
W ramach dwóch kontraktów (z roku 2006 na odcinek Wrocław - Rawicz 58 km i z (...)
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey
Linia kolejowa Haut Bugey o długości 65 km łączy miejscowość Bourg-en-Bresse z (...)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Autobus z systemem automatycznego naprowadzania w Rouen (Francja)
Komunikacja zbiorowa aglomeracji Rouen (TEOR) relacji wschód-zachód (...)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Metro automatyczne w Taipei, linia „Neihu line” (Tajwan)
Stolica wyspy Tajwan dysponuje obecnie sześcioma liniami metra i realizuje (...)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
Metro automatyczne w Turynie (Włochy)
W ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin (...)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Metro automatyczne w Kopenhadze (Dania)
Trzy pierwsze odcinki kopenhaskiego metra zostały oddane do użytku w roku (...)
Modernizacja linii kolejowej nr 143
Modernizacja linii kolejowej nr 143
W dniu 24 stycznia 2018 roku konsorcjum SYSTRA SA i BPK Mosty podpisało z (...)
Rozbudowa zajezdni tramwajowej „Golęcin”
Rozbudowa zajezdni tramwajowej „Golęcin”
Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej przebudowy zajezdni (...)
SYSTRA SA Oddział w Polsce • ul. Komandorska 12 50-022 Wroclaw • +48 71 73 36 470